Find Topic here eg.: Batuk

Wednesday, February 10, 2010

Testimonial Baby Kena Tonsil yang melampau

Dear followers,

Lama dah rasanya saya tak update posting kat blog Agel ni. I'm still with Agel because Agel dah berjasa to me and my kids. Cuma tak boleh nak seserius dulu sebab ada komitmen lain. Tapi sebulan I boleh jual lebih 3 kotak Agel sebab demand yang sangat tinggi dari loyal & new client dan ada recruitment baru every month.

Oklah, kali ini saya nak syer testimoni dari Seorang Ibu yang anaknya yang berusia dalam lingkungan 3-4 tahun yang menurut beliau, demam setiap bulan kerana maslah Tonsil yang selalu bengkak dan kulit yang sangat sensitif (ekzema).Masa beliau nak try Agel ni, anak beliau dijadualkan akan menjalani pembedahan kecil bagi membuang Tonsil yang kerap bengkak secara luar biasa dalam beberapa minggu saja lagi.

Sebenarnya baru-baru ni, lepas lebih 2 bulan. kakak Arah call saya balik nak beli lagi 5 exo dan 5 umi sebab lepas dah lebih 2 bulan stop ambik exo dan umi, tanda-tanda dan tonsil semula tu ada. Jadi ini yang membawa kepada tanya balik kisah pembedahan dan perubahan yang anak beliau alami lepas makan Agel EXO dan UMI ni.

Ini sms yang saya terima dari beliau selepas mencuba hanya 5 exo dan 5 umi dalam 2 minggu kepada anak beliau.

Soalan saya:
"Kak Arah, cemana dengan keadaan anak akak lepas operation tu? Ok tak?"

Kata Kak Arah
"Tu lah nak cite ngan awak betapa umi dan exo tu membantu mengecutkan tonsil tu. Masa kena jumpa ngan pakar demc akak terperanjat gak bila doc kata tonsil tu kecil.x perlula buat operation.Pelik.Hanya 2 minggu kesan amat ketara. Yang akak perasan Hakimi dah tak kerap demam macam dulu,ekzema pun tak muncul. Dah 2 bulan Agel habis akak tengok dia makin sihat tanpa makan apa-apa ubat doc. Cuma lately dah ada nak kena balik, so akak try lagi.Yelah akak bagi pun baru 10pack. Nak kena kumpul duit untuk beli package yang besar.Tq ye Lin"
-Puan Zaharah Mohamad Isa, Shah Alam

kata saya "Sama-sama kak. Tq for sharing the story"

Sebenarnya memang menjadi satu kepuasan bagi saya dapat membantu mana yang termampu meringankan beban ibubapa di luar sana dengan perkongsian maklumat. Tapi sayangnya adakala perkongsian disalahtafsir untuk mencari peluang perniagaan semata-mata. Bila sesuatu Company dah spend millions of Dollar for R&D, mestilah ada price to pay for the company right? Dan Company pula membayar kami atas usaha mendedahkan maklumat kepada orang ramai. Ini lah konsep MLM, kalau syarikat biasa, kos R&D kecil, guna bahan murah & banyak chemical, then guna TV & paper untuk advertising, kita as consumer hanya spend saja tanpa dapat sesen pun. Dah lah on low quality product. Ada ke kalau kita promote produk A or B dia bayar kita? takde kan, dia bayar TV, suratkhabar dan keuntungan untuk syarikat itu sahaja.

Jadi itulah saja celoteh hari ini. Saya memang minat MLM kerana biasanya produk memang luar biasa. The company Save their advertising cost kepada ahli-ahli yang berusaha memasarkan produk mereka.

No comments:

Post a Comment