Find Topic here eg.: Batuk

Sunday, November 15, 2009

Agel UMI yang paling laris dan keberkesanannya


Setiap bulan, sekurangnya 2-3 kotak UMI yang aku perlu beli untuk kegunaan sendiri dan untuk buat trial pek.Walau diakui Agel ni memang mahal, tapi dek kerana keberkesanannya, ada beberapa customer yang ulang order trial walau ada juga yang memilih untuk terus jadi ahli.

Ada yg lepas cuba for a week, then order lagi. Then cuba tanya alhamdulillah anak dah sembuh tapi nak buat spare as first aid kit. Dalam menjual produk Agel ni, ada beberapa peristiwa yang ku kira memberi pengalaman menarik. Itu yang membuat aku semakin seronok dan selesa mempromosi produk ni kerana dalam masa yang sama dapat membantu mereka yang dalam kesusahan terutama dalam hal kesihatan anak-anak yang dikasihi. Kerana aku sendiri seorang ibu kepada 3 orang anak, aku tahu bagaimana rasa risaunya bila anak-anak jatuh sakit. Insya Allah dengan pengalaman sendiri, aku dapat guide pelanggan ketika mencuba produk.

Dalam 2 minggu lepas, pada mulanya ada pelanggan yang telah emel untuk beli trial telah batalkan hasratnya last minute malam tu. Ada member Agel lain yang nearby to her place dapat hantarkan produk.Actually cadang nak meet somewhere tapi masing-masing tak dapat masa yang sesuai kerana dia kebetulan ada kerja kat KL dan jadual yang ketat , aku pulak tengah sibuk dengan kerja di pejabat. Jadi aku pun tak kisah sebab mungkin bukan rezekiku. Sememangnya aku percaya rezeki Allah yang tentukan. Esoknya, awal pagi lagi dah dapat emel yang urgent dari sorang pelanggan dari Kerteh. Agaknya inilah hikmah customer tu tak jadi ambil denganku sebab aku perlu berikan pek yang hanya tinggal 7 pek masa tu kepada pelanggan ini yang lebih memerlukan.

Kata beliau baby beliau yang berusia 4 bulan baru saje kuar dari hospital a week before, kerana masalah selsema & kahak yang teruk. Jadi beliau, kalau boleh taknak anak dia masuk hospital lagi. Dia juga memberitahu bahawa dia pernah kehilangan seorang anak yang ketika itu berusia 18 bulan akibat selsema ni. Mungkin sudah suratan, anaknya itu telah diberi ubat selsema yang agak kuat ketika berada di ward dan telah tidak sedarkan diri selama 12 jam! Lagipun beliau bagitau mungkin kerana arwah anaknya tu adalah pre-matured baby, tak tahan dengan ubat itu walau diberi oleh pakar pada kadar dose yang tepat.

Kebetulan hari tu hari Khamis, sedangkan Kerteh pula cuti pada hari Jumaat. Sebolehnya beliau sangat perlukan Agel tu secepat mungkin. Lalu aku pun call semua courier service yang ada dalam negara, dari Skynet, DHL, CityLink semua kata Jumaat tak buat penghantaran. Akhirnya aku pun minta pelanggan tu bersabar dan tunggu pek sampai hari Sabtu. Sebelum tu aku ada juga cuba contact sorang pelanggan dari Paka yang baru je ulang order set Agel denganku a week before. Tapi beliau pulak sedang bercuti di Cameron Highlands. Alhamdulilah anaknya dah sembuh dan dapat pulak pergi bercuti. Menurutnya dia tak sempat pun guna set yang baru sampai sebab sempat baik dengan baki pek Agel yang order dulu. Sememangnya bila anak sihat, hati kita pun senang. Dia pun sempat SMS bgtau UMI berkesan bila anak dia kena CIRIT-BIRIT.

Back to story pelanggan ni, Sabtu tu pek tu selamat sampai on 31/10. Alhamdulillah, malam tu jugak beliau sms to inform that selsema dia almost sembuh lepas try 1 pek UMI + 1 pek EXO. Actually dia pun selsema, so in order babynya cepat sembuh, si ibu pun kena baik samakan. Tapi for baby, on 1st day, tak berapa improve, maybe dose yg saya saran cuma 1 sudu kfc atau half sudu teh.Tapi dia ada bgtau dah kurang bunyi kahak. Actually dia ada difficulties utk bagi kat baby sebab baby dah biasa take ubat n baru je complete course antibiotik. Dia cadang nak mix dalam susu, tapi i tak bagi buat begitu sebab nanti tak efektif. Alhamdulilahh lepas bagi tips cemana nak bagi baby supaya boleh terima untuk makan Agel, beliau dapat berikan kepada baby beliau. Memang kebanyakan client ada problem cemana nak bagi kat anak masing-masing sebab dah kerap sangat makan ubat..so diorang agak skeptikal dengan rasanya sebelum mencuba. Tapi I ada rahsianya. Lagipun Agel EXO n UMI tu sedap, once diorang dah rasa, they can accept it, insya Allah.

Since beliau just take 3 pek UMI + 3 pek EXO and dapati effective for herself, Monday tu dia order lagi. So Monday tu beli lagi 1 box and kebetulan ada yang nak lagi 15 pek. Memang dalam 5 hari tu, dia beritahu tak de kesan sangat kat baby, and she almost gave up. So bagitau, for baby yang dah banyak diberikan ubatan moden, memang akan ada tindakbalas dan makan masa. So I suspect the flu quite strong and need more Agel. So I advise her to increase the dose up to 2/3 tblspoon and ambik 2x per day. Alhamdulillah akhirnya beliau sms me and bgtau dalam 3 hari lepas increase the dose, her baby fully recovered. Actually my kids pun mcm yg 2 yrs old tu, i bg sampai half pek of EXO or UMI bila diorg fell sick. Lagipun, it is non steroid.Yg 4 years tu pernah bg sampai 1 pek terus. Alhamdulillah memang berkesan.Yang penting, susu or air mesti cukup.

Jadi memang yakin dan tawakal itu penting di sini. Kita berusaha, Allah juga yang menentukan. Kalau orang lain berkesan, mungkin ada kesilapan dalam cara pengambilan, atau dose yang kurang tepat. Take Care semua! Sekarang ni musim hujan, ramai yang sakit. Sekarang pun tengah musim HFMD. Haritu anakku demam, bawa jugak ke klinik, Dr sibuk check tangan diorang. Musim Chicken Pox pun ye.

Sekarang, bagi yang tengah tunggu order UMI, harap dapat bersabar kerana stok UMI di Malaysia kehabisan. Dijangka sampai dalam 23/11 nanti.







No comments:

Post a Comment