Find Topic here eg.: Batuk

Tuesday, August 18, 2009

Testimoni Baby Cirit Birit

Dalam 3 weeks ago, babyku Harith kena cirit-birit. Aku rasa aku tahu puncanya. Memang salahku..huhuhu. Sebab aku terlupa nak frozen susu yg aku perah hari Jumaat tu. Biasanya susu yg diperah hari Jumaat, bertahan hingga hari Ahad je. Biasa aku tunggu till Ahad baru frozen just in case aku nak keluar, ada susu yang aku standby fresh untuk Harith. Nak kena katok kepala ni. Syukur tak mudaratkan sangat baby boy tunggalku itu.

Hari Isnin tu, lepas pulang dari kerja, maid ku bagitau Harith asik tercirit je sepanjang hari tu. Kejap-kejap tukar lampin, poo pun cair semacam, tak seperti biasa. Sib baik aku guna Cloth Diaper. Tak ler terasa sangat buang lampin kertas tu. Lepas aku susukan dia selepas maghrib, perut dia makin ok, yelah dapat susu segar yang kaya dengan antibodi. Tapi masih tercirit sikit walau tak sebanyak dan sekerap siang tadi. Kemudian lepas je aku susukan dia lepas dinner, aku terus teringat AGEL UMI. Agel UMI ada properties anti kuman, anti bakteria atau anti any harmful cell. Aku terus berikan Agel UMI kepada Harith. Aku bagi lebih sikit dari 1 sudu kecil KFC tu.

Alhamdulillah lepas tu dia tidak lagi tercirit-birit. Sehinggalah keesokan tengahari aku call maid aku, dia bagitau baru sekali je Harith poo sejak aku berikan UMI pada malam tu. Perut dia dah normal. Mesti bakteria jahat dah mati. Alhamdulillah, tak perlu pun aku bawa dia ke Klinik atau ambil antibiotik. Memang powerful betullah produk ni.Syukur Allah temukan aku dengan produk ni segera.

Haritu anak kepada kawan sepejabat Hubby kena nebulize 3x dalam sehari sebab banyak sangat kahak dan nafas berbunyi. Alhamdulillah kami bagi cuba 1 pek exo dan 1 pek UMI, dah dapat positif feedback. Kawannya bagitau, memang baguslah EXO & UMI tu, kahak hilang & nafas anaknya dah tak berbunyi.Dia pun nak join Agel demi kesihatan keluarganya.

No comments:

Post a Comment